Tűlevelűvilág

ÁSZF


Általános Szerződési Feltételek 


1. Üzemeltető

A Tűlevelűvilág (tuleveluvilag.hu) webáruház tulajdonosa:

Sánta Tibor Lajos Őstermelő (továbbiakban: Üzemeltető)

  • Székhely, telephely, postai cím: 6783 Ásotthalom, IV. Körzet, Tanya 581.
  • Adóigazgatási azonosítószám: 55189840-1-26
  • Őstermelői igazolvány száma: 4295407
  • E-mail: info@tuleveluvilag.hu
  • Telefon: +36303823270
  • Tárhelyszolgáltató:

Rackforest Informatikai Kereskedelmi Szolgáltató és Tanácsadó Kft.
Iroda címe: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22, 3. em. 3008 a.
Szervertermek címe: XIII. kerület 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22., 3. em. | VIII. kerület 1087 Budapest, Asztalos Sándor u. 13. | X. kerület 1108 Budapest, Kozma u. 2.
E-mail: info@rackforest.hu

 

2. Regisztráció

A Tűlevelűvilág webáruház weboldalain bárki szabadon böngészhet, de vásárolni csak regisztráció után lehetséges. Online webáruházamban bárki jogosult vásárolni, aki a weboldalon érvényesen és sikeresen regisztrálja magát, továbbá magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat. Erre csak az első vásárlásnál van szükség, a következő vásárlás alkalmával már csak meg kell adnia az azonosítóját bejelentkezéskor. A regisztrált adatokat a Vásárló bármikor megváltoztathatja, módosíthatja bejelentkezés után a saját adminisztrációs adatlapján.

A megrendelés leadása nem minősül írásbeli szerződésnek, a teljesítésig szabadon módosítható, illetve lemondható e-mailben, vagy telefonon.

A Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul. Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Az Üzemeltető  kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

Az Üzemeltető a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. Az Üzemeltető nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem az Üzemeltetőnek felróható okból hozzáférhetővé válik.

Amennyiben a Vásárló a Tűlevelűvilág webáruház weboldalára belép és annak használatát folytatja, úgy azzal a Vásárló kijelenti, hogy az ÁSZF-ben, valamint az adatvédelmi nyilatkozatban levő felhasználási feltételeket megértette, azokat tudomásul vette, és a Tűlevelűvilág webáruház használatának feltételeit elfogadja, az adatkezelés leírt módjához hozzájárul.

Amennyiben Vásárló nem fogadja el az ÁSZF-et, vagy az adatkezeléshez nem járul hozzá, úgy haladéktalanul köteles megszakítani a Tűlevelűvilág webáruház használatát és elhagyni azt.

 

3. Vásárlás menete

A Tűlevelűvilág webáruház megrendeléseket elektronikus úton, a tuleveluvilag.hu webcímen elérhető online rendszerén keresztül fogad, illetve telefonon, e-mailen, levélben beérkezett rendeléseket teljesít. Üzemeltető fenntartja magának a jogot, hogy a valótlan vagy egyértelműen hibás adatokkal elküldött rendelések teljesítését az adatok tisztázásig felfüggessze, vagy a rendeléseket törölje.

Az egyes termékeket a darabszámok beírása után a „Kosárba” gombra kattintva választhatja ki. Ha egy terméket törölni szeretne a kosárból, akkor a „Kosár megtekintése” gombra kattintva tud tovább lépni, és a kosár tartalmát változtatni. Itt tudja ellenőrizni a kiválasztott termékeket, a regisztráció során megadott személyes adatait, valamint innen a „Fizetés” gombra kattintva lehet továbblépni a megrendelt tételek kifizetéséhez.

A megrendelések feldolgozása, a megrendelés leadása után 24 órán belül megtörténik, a webaruházon keresztül történt rendelést minden esetben visszaigazolom. A rendelések teljesítése a visszaigazoló levélben rögzített árakon történik. A megrendelés után nyomon tudja követni a rendelése státuszát, hogy hol tartanak éppen a rendelt növények (rendelésfelvétel, csomagolás, szállítás), de minden változásról a rendszer automatikusan értesíti Önt e-mailben is. Korábbi rendeléseit a rendszer elmenti, és bármikor megtekintheti vásárlási előzményeit. A megadott adatok felhasználásával minden vásárláskor számlát állítok ki, amelyet a megrendelő által megadott email címre elküldök.

A webáruházban kizárólag az Üzemeltető által szaporított tűlevelű növények vásárolhatóak meg, többféle méretben.

 

4. A szerződés

A megrendelés leadása nem minősül írásbeli szerződésnek, a teljesítésig szabadon módosítható, illetve lemondható e-mailben vagy telefonon. A megadott regisztrációs adatait tárolja a rendszer, a visszaigazoló levelet a program automatikusan generálja. A Vevő vételi ajánlata (rendelés) nem érvényes akkor, ha a visszaigazoló levélben látható címzés és elérhetőségi adatok hiányosak. A hiányos adatokkal beérkező rendeléseket minden esetben törölöm nyilvántartásomból, azokat nem tartom érvényes és teljesíthető rendelésnek.

A szerződés az érvényes rendelés kifizetésével lép hatályba és a kiszállítással zárul le.

A szerződés semmisnek tekinthető akkor, ha a regisztráció hiányos adatokat tartalmaz, vagy a megjegyzés rovatban nem teljesíthető kérés van feltüntetve.

 

5. A szerződés írásbelisége, iktatása

A Tűlevelűvilág webáruház használatával kötött szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek. A Tűlevelűvilág webáruház azt nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető, nem megtekinthető. Jogi szempontból a webáruházban leadott megrendelések ráutaló magatartás formájában tett jognyilatkozatnak minősülnek.  

 

6. Az ügyintézés, szerződés nyelve

Bárminemű tájékoztatás, ügyintézés és szerződéskötés, valamint a szavatossági/jótállási eljárás nyelve a magyar. A szerződés megkötése is kizárólag magyar nyelven történik, arra Magyarország joga az irányadó.

 

7. Adatbeviteli hibák

A Tűlevelűvilág webáruház az adatbeviteli hibáknak („félrekattintások”) a szerződéses nyilatkozat (ami vételár fizetésével járó, kötelező erejű vételi ajánlat) elküldését megelőző azonosítását és kijavítását az alábbiak szerint biztosítja.

A Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában, és a megrendelés a Tűlevelűvilág webáruház részére való elküldéséig, a Tűlevelűviág webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, módosíthatja bejelentkezés után a saját adminisztrációs adatlapján.

 

8. Árfeltüntetés

A Tűlevelűvilág webáruház által megvételre kínált termékek, szolgáltatások termékoldalon feltüntetett, magyar forintban (Ft) megadott eladásai árai az általános forgalmi adót már tartalmazzák (bruttó árak). A feltüntetett vételárak mindig végleges eladási árak.

A termékek vételára nem tartalmazza a csomagküldés/kiszállítás költségeit. Ez utóbbiakról az Üzemeltető külön tájékoztatja a Vásárlót a megrendelés folyamata során.

 

9. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás, a szerződés létrejötte

A Vásárló a “Fizetés” gombra történő kattintással kötelező érvényű és fizetési kötelezettséggel járó ajánlatot tesz a kosárban található termék(ek) megvételére, az erre vonatkozó jelölőnégyzet kipipálásával elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el jelen ÁSZF-et és az Adatvédelmi Szabályzatot. A Vásárló ajánlatának, megrendelésének Üzemeltetőhöz  való megérkezése a Vásárló részéről ajánlati kötöttséget eredményez.

A Vásárló részéről a megrendelés leadása nem eredményezi az Üzembentartó és a Vásárló közötti szerződés létrejöttét. A Vásárló által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését az Üzembentartó késedelem nélkül, automatikusan generált e-mail útján, legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja a Vásárló részére. Ez a visszaigazoló e-mail kizárólag arról tájékoztatja a Vásárlót, hogy a Tűlevelűvilág webáruházhoz a megrendelés megérkezett. Vásárló köteles a visszaigazoló e-mail tartalmát ellenőrizni, annak mellékletét, ill. abban feltüntetett linkjeit részletesen áttekinteni, az általa megadott adatok, paraméterek helyességét leellenőrizni. A hibásan vagy nem kellő részletességgel megadott adatok, információk okán felmerülő bárminemű probléma, szállítási vagy egyéb többletköltség vagy ellehetetlenülés, késedelem Vásárlót terheli, az a Vásárló kizárólagos felelőssége.

A vásárlói megrendelés megérkezésének jelen pontban részletezett visszaigazolása nem jelenti a Vásárló ajánlatának elfogadását.

A szerződés csak akkor tekinthető megkötött szerződésnek, amikor a Tűlevelűvilág webáruház kinyilvánítja a rendelés elfogadását, amelyet egy külön, Vásárlónak küldött e-mailben igazol vissza.

A Vásárló a Tűlevelűvilág webáruház honlapján való regisztrációval elismeri, hogy jelen ÁSZF, valamint az Adatvédelmi Szabályzat rendelkezéseit megismerte és elfogadja, a rendelés menetével tisztában van, továbbá az Adatvédelmi Szabályzatban részletezett adatkezelésekhez hozzájárul.

Amennyiben a rendelés elküldését megelőzően a Vásárlónak a termékkel kapcsolatban kérdése merül fel, úgy telefonon, illetve e-mail útján fordulhat a Tűlevelűvilág webáruház Üzembentartójához, aki készséggel áll rendelkezésére.

 

10. Szállítás és a termék átvétele

Házhoz szállítás kizárólag Magyarország területére történő kiszállítás esetén vehető igénybe. Ha külföldre szeretne szállítást kérni, vegye fel a kapcsolatot az Üzemeltetővel az elérhetőségek egyikén (telefon, e-mail, postai levél) vagy személyesen a telephelyen.

A szerződés akkor jön létre, amikor a Tűlevelűvilág webáruház kinyilvánítja a rendelés elfogadását, amelyet egy külön, Vásárlónak küldött e-mailben igazol vissza.

A szállítással kapcsolatos további részletes tájékoztatás a https://tuleveluvilag.hu/szallitas-fizetesi-modok oldalon a „Szállítási feltételek” fejezetcím alatt érhető el.

 

11. Fizetés, számlakiállítás

A rendelési folyamat befejezése után a Vásárló választhat a megjelenő fizetési módok közül. A Vásárló az Üzemeltető által biztosított fizetési módokról a https://tuleveluvilag.hu/szallitas-fizetesi-modok  oldalon a  „Fizetési módok” fejezetcím alatt  tájékozódhat.

Vásárló köteles a rendelés leadásakor fokozottan ügyelni a helyes vevő adatok megadására. Az elektronikusan megküldött számlán szereplő adatokat a Vásárló köteles az átvételt követően az elvárható legrövidebb időn belül ellenőrizni. Az Üzemeltető nyomatékosan felhívja a figyelmet arra, hogy a számla vevő adatainak utólagos módosítására – a nyilvánvaló név- és címelírási hibát (pl. betűhiány, helyesírási hiba) ide nem értve - a számla átvételét követő naptári naptól nincs lehetőség.

A Vásárló a megrendelés és az ÁSZF-ben leírtak elfogadásával kifejezetten és jóváhagyólag tudomásul veszi, hogy az Üzemeltető az ügylet vonatkozásában elektronikus számlát bocsát ki és kötelezettséget vállal a kiállított elektronikus számla befogadására. Az Üzemeltető a kiállított elektronikus számlát külön (automatikus visszaigazolást és az ajánlat elfogadását követő harmadik) email üzenet mellékleteként küldi. Az Üzemeltető kizárólag magyar forintban (Ft) állítja ki a számviteli bizonylatot.

Az elektronikus számlát a NAV Online Számlázó programmal készíti el az Üzemeltető. A számlakészítés során átadott adatokat a NAV harmadik fél részére nem adja tovább, az archiválásra és a vonatkozó jogszabályokban meghatározott időtartamig megőrzésre kerül.

Az eredeti elektronikus számla, mint hiteles bizonylat igazolja az adófizetéssel összefüggő kötelezettségek és jogok meglétét, ezért az elektronikus úton kibocsátott számlákat elektronikus formában szükséges megőrizni a vonatkozó jogszabályok szerint.

Az Üzemeltető által kibocsátott számla megfelel az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvényben, a 23/2014 (VI.30.) NGM rendeletben és az egyéb elektronikus számlára vonatkozó jogszabályokban előírt feltételeknek.

 

12. Az elállás joga

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján.

Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

A Vevő a szerződéstől az áru átvételét követő 14 munkanapon belül indoklás nélkül elállhat. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 munkanapon belül. Az ellenértéket a termékek visszaküldése esetén legkésőbb a megérkezést követő 14 munkanapon belül visszautaljuk a vevő által megadott bankszámlaszámra. A vásárló a csomagot felbonthatja, viszont az eladó követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. A termékek visszajuttatásának költsége a vevőt terheli.

A romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében, - így az élő növények esetében is - a vevő nem gyakorolhatja a 14 munkanapos elállási jogot, mert a növények azonnali beültetést, gondoskodást igényelnek a kézhezvétel után az életben maradás érdekében.

Természetesen, ha a vásárlónak a csomag megérkezése után bármi észrevétele lenne a kapott növényekkel kapcsolatban, kérjük, azonnal keressen, kérdezzen, vagy írja meg észrevételét, hogy a problémát orvosolni tudjam. A gyorsan romló termékekre - növényekre - reklamációt, észrevételt az átvétel utáni 3. munkanapig fogadok el.

Az Üzemeltető a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is.

Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti az Üzemeltető elérhetőségeinek valamelyikén írásban, telefonon, vagy akár személyesen is. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját veszem figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el az Üzemeltető. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza a Fogyasztó az Üzemeltető részére.

A Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

Az Európai Parlament és a Tanács irányelve az uniós fogyasztóvédelmi szabályokról itt érhető el.

Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti az Üzemeltetőt  a jelen ÁSZF 1. pontjában található elérhetőségeken.

Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

Elállási/felmondási minta: 

 

13. Jótállás

Az Üzemeltető termékeire vonatkozóan a Polgári törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.

A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek a Fogyasztó részére történő átadásának napjával kezdődik.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát:

  • szakszerűtlen gondozás vagy ültetés,
  • rendeltetésellenes használat,
  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
  • elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Fogyasztó:

  • elsősorban kicserélést követelhet,

A kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. Az Üzemeltetőnek törekednie kell arra, hogy a kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze, azonban előfordulhat, hogy minden törekvése ellenére a 15 napos határidőt nem tudja tartani.

A jótállás idő nem elévülési, hanem jogvesztő jellegű, így az semmilyen esetben sem hosszabbodhat meg. A jótállási idő a terméknek kicserélése esetén újból kezdődik.

Az Üzemeltető jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

 

14. Kellékszavatosság

A fogyasztónak minősülő Vásárló az Üzemeltető hibás teljesítése esetén az Üzemeltetővel szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a fogyasztónak minősülő Vásárló érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

A Vásárló – választása szerint – kérhet kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Üzemeltető számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kicserélést a Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Üzemeltető költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

 A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az Üzemeltetővel.

A Vásárló közvetlenül az Üzemeltetővel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket az Üzemeltetőtől vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben az Üzemeltető csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben az Üzemeltető bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles a Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

15. Termékfelelősség

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló kellékszavatossági jogot vagy termékfelelősségi/termékszavatossági igényt érvényesíthet.

A fogyasztónak minősülő Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a fogyasztónak minősülő Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként a fogyasztónak minősülő Vásárló kizárólag a hibás termék kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik az Üzemeltető által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a fogyasztónak minősülő Vásárló az Üzemeltető általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A fogyasztónak minősülő Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát az Üzemeltetővel közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

A fogyasztónak minősülő Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, habizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Az Üzemeltető nem tartozik szavatossággal, az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, rossz ültetésből, illetve egyéb, a termékek (növények) nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

A kellékszavatosságról, termékszavatosságról és jótállásról részletes információt a jelen ÁSZF 13 - 15. pontjaiban talál.

A kellékszavatosságról, termékszavatosságról és jótállásról szóló mintatájékoztató:

 

16. Fogyasztói jog- és igényérvényesítés

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál:

Amennyiben a fogyasztónak minősülő Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztók 2017-től panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak. A járási hivatalok elérhetőségei megtalálhatók a http://jarasinfo.gov.hu/ honlapon.

Vitarendezési eljárás az Európai Unió online vitarendezési platformján keresztül:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztónak minősülő Vásárlók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő linken [https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show] keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.

Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztónak minősülő Vásárló beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül.

Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.

Békéltető testület eljárásának kezdeményezése:

Amennyiben az Üzemeltető és a fogyasztónak minősülő Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita az Üzemeltetővel való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Vásárló, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat az Üzemeltető székhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez is.

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

Az Üzemeltetőt együttműködési kötelezettség terheli a Békéltető Testület előtti eljárásban. Ez egyrészt a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettség, másrészt a Békéltető Testületi meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes Békéltető Testületet működtető kamara szerinti megyében van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

Az Üzemeltető székhelye szerint illetékes testület a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület.

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Levelezési cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Telefonszám: +36-62/554-250/118

A Békéltető Testületek elérhetősége: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az Üzemeltetőt a Békéltető Testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Bírósági eljárás kezdeményezése:

Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. rendelkezései szerint.


Top